søndag den 9. november 2014

Sushi-søndag


Hjemme hos mig er søndag afslapningsdag. Jeg arbejder rigtig tit om lørdagen og søndag er derfor den dag, hvor jeg får styr på de huslige gøremål og i særdeleshed sørger for at slappe af og forkæle mig selv. I dag bestod forkælelsen af hjemmelavet sushi. Jeg er vild med sushi og har i noget tid leget med at lave det selv. Så da tøjvask, hovedrengøring og bagning af boller til næste uge var overstået, smuttede jeg forbi den lokale asiatiske købmand og hentede et par essentielle sushi-ingredienser.


En af de skønne ting ved sushi er, at man kan variere indholdet i det uendelige. Jeg er dog slem til tit at bruge de samme ingredienser igen og igen og kan f.eks. ikke lave sushi uden surimi, agurk, gulerødder og avocado. I dag kastede jeg mig dog ud i at bruge panko-panerede rejer i mine ruller. Jeg blev introduceret til sushi med pankorejer af en af mine veninder og jeg er fan!


Og man kan altså ikke spise pankorejer (eller sushi for den sags skyld) uden en god chilimayonnaise. Jeg har købt en god, ægte mayonnaise og derefter blandet den op med Sriracha sauce, også kaldet Rooster sauce, der er en semi-hot chilisauce. Blandingsforholdet kommer selvfølgelig an på hvor stærkt man gerne vil have sin chilimayonnaise, så det er bare med at prøve sig frem. Der skal dog ikke så meget til.


De færdige ruller er nu klar til at blive skåret ud og så skal der ellers hygges med masser af sushi! Jeg håber, at I alle har haft en dejlig søndag og har nydt det skønne vejr :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar